QUÈ HI TROBARÀS?

Activitats de narració oral:

* Sessions de contes per a Nadons, Infants, Adolescents, Adults, Persones de la Tercera Edat.

* Tallers de formació: "La narració oral, eina didàctica a les classes de llengua", "narració oral i conflictes a l'adolescència"

* Regala un conte personalitzat

Jugant amb les paraules:

* Contes per narrar tantes vides com universos n'hi haguessin.

* Poemes

* Articles d'opinió

* Entrevistes imaginàries.

* Imatges, vivències, pensaments per compartir.

* Actes per poder escampar la boira quan l'ànima se sent en compressió.

* Lectures per obrir camins.

* Temps de silencis fets paraules.

dilluns, 30 de març del 2015

PROPÒSITS D'UN NOU DIA


Encara no ha sortit el sol. El mar xiuxiueja que ja és el moment de començar un nou dia. I amb aquest propòsit, que sigui un nou dia, encenc un nou foc que crema lentament davant meu i observant l'horitzó, demano al cel:

Aire per seguir respirant

Horitzons amplis i infinits per mirar-los i descobrir-hi altres mons.

Albes que em convidin a viure.

Reptes que m'encoratgin a seguir endavant i voluntats que em facin de brúixola.

Humilitat per escoltar tots els quès i perquès que la vida em plantegi.

Bondat per omplir el cor d'emocions pures i escampar-les al meu pas.

Curiositat i audàcia per voler conèixer, per veure-hi més enllà del que és evident.

Paraules per regar el mon d'històries.

Enginy, perspicàcia, ironia, humor... per reconèixer els escenaris on em trobo i transitar pels laberints de la vida.

Constància per ser la gota que enderroca murs.

Temprança per assedegar sets i vendavals inesperats.

Intuïció per seguir les traces que em pertoquen.

Equanimitat per decidir des del cor intel·ligent.

Saviesa i acceptació per entendre el món i entendre'm.

Clarividència i paciència per protegir els qui estimo i ser allà on em necessiten.

Amor per vestir la meva pell i ser el vestit amorós dels qui m'envolten i estimo.

Amor, també, per sentir, des dels peus fins al cap, onades infinites de plaer i fer-les sentir a qui m'acompanyi en el camí íntim del plaer i de l'amor.

Afermar territoris íntims i crear-hi ancoratges per saber tornar-hi quan em perdi.

Tenir com a aliats, l'humor, l'amor, la confiança, les abraçades, els petons, el sexe, els amics, els fills, els alumnes, la poesia, els contes, la paraula, la lectura, el cinema i el teatre, ballar, riure, la música, la fotografia, el mar i el bosc, la nit, el trenc d'alba... a tu.

Gaudir, amb la intensitat que dóna ser conscient i present a l'ara i aquí, de les oportunitats que la vida em posa al davant.

Fluir a cada moment i confiar en l'esdevenir de la vida.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada