QUÈ HI TROBARÀS?

Activitats de narració oral:

* Sessions de contes per a Nadons, Infants, Adolescents, Adults, Persones de la Tercera Edat.

* Tallers de formació: "La narració oral, eina didàctica a les classes de llengua", "narració oral i conflictes a l'adolescència"

* Regala un conte personalitzat

Jugant amb les paraules:

* Contes per narrar tantes vides com universos n'hi haguessin.

* Poemes

* Articles d'opinió

* Entrevistes imaginàries.

* Imatges, vivències, pensaments per compartir.

* Actes per poder escampar la boira quan l'ànima se sent en compressió.

* Lectures per obrir camins.

* Temps de silencis fets paraules.

dimecres, 30 d’octubre del 2013

EN ALGÚN LUGAR, EL MIEDO.


Avui, remenant arxius, trobo un escrit de fa molts, molts anys. Sempre ens sorprenem a nosaltres mateixos, fins i tot quan l'oblit ha passat pàgina.


Hoy se rompió el silencio. Habilitando mi mundo, me despojé del sobresalto para recuperar con afecto, quererme viva. Sentirme dominante de la palabra cautiva. Como quien no debe nada y le adeudan todo,  quise ser Lázaro que resucita. Paisaje interrumpido. Te dejé sobre la mesa la cena fría. Piel menuda, mudada. Mi tierra generosa donde dominaba el águila, acecho para paloma abatida, canción arrepentida, estrofa monótona, aquella música de yunque, escultor de perdones, perdones a tu medida, que esculpías sobre soles, sobre nubes negras arrepentidas. Cuánto quise que me quisieras, compañero, sobre mi vida, más que a mi vida. ¡Hoy, no! Me amo. Me amo vida. Acaricio mis cuarenta años buscando cauces dormidos que despertarán preguntándose: dónde está el miedo. Tranquilo, mi amor, el coco se ha ido. No me llevo nada. Te dejo hasta las arrugas prematuras, tristes ancianas, no estarán a tono en mi nueva vida. Las de mañana nacerán riendo, serán como siempre fueron: inteligentes, vivarachas, opinarán con derecho a equivocarse, no pedirán permiso para aprender. Sólo los tiranos ególatras nacieron sabiendo. Espero, así lo deseo,  que no me eches mucho de menos cuando al ahogar tu boca no bese mi boca. Por mi parte cerraré la puerta, quemaré el recuerdo, pintaré joven la esperanza, un cielo rosa de piel, a cielo abierto. Frágil olor de primavera, pasos seguros, ritmo vestido de mujer, carne que se estremece, vive viva para el amor, en mi cuerpo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada