QUÈ HI TROBARÀS?

Activitats de narració oral:

* Sessions de contes per a grans i petits.

* Com fer per regalar contes

Jugant amb les paraules:

* Contes per narrar tantes vides com universos n'hi haguessin.

* Entrevistes imaginàries.

* Imatges, vivències, pensaments per compartir.

* Actes per poder escampar la boira quan l'ànima se sent en compressió.

* Lectures per obrir camins.

* Temps de silencis fets paraules.

diumenge, 25 de gener de 2015

EL TALENTO DE LOS ADOLESCENTES de JOSÉ ANTONIO MARINA


Recomanació-recomanadíssima!!! L'acabo de començar i ja em té pillada: "El talento de los adolescentes" de José Antonio Marina (Ed. Ariel). Diu:
"El viejo paradigma es pesimista, espera que todos los adolescentes sean problemáticos, cree en el dogma de las crisis de la adolescencia, considera que es imposible luchar contra ella, y sólo espera que el tiempo lo arregle todo sin grandes desperfectos." (...) 

"Lo que importa es reivindicar la adolescencia como una etapa decisiva,creadora y poderosa, y ayudar a su florecimiento (...) es una etapa vital decisiva, porque en ella se abren gigantescas posibilidades de aprendizaje. Es el momento de adquirir fortalezas nuevas, de suplir carencias, de hacer proyectos. el Nuevo Paradigma de la Adolescencia es menos sombrío que el anterior, porque en ella emerge una característica esencial de nuestro modo de vivir. El mundo humano es una mezcla de realidad y posibilidad. Eso somos todos nosotros: lo que somos y lo que podemos ser. Y este es el mensaje que debemos dar a los adolescentes."

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada